Авіабудівна галузь



Харків історично визнаний центр літакобудування України. Ведучі розвідки світових лідерів літакобудування вели спостереження за Харківським авіазаводом ще з 1943 р. Вже тоді Харківський авіазавод перебував під увагою американських розвідників. Те, що таких спостережних місій було декілька («Талант» і «Отвір для ключа») є однозначним підтвердженням світового авторитету харківських майстрів літакобудування. 

Заснований  ще в  1926 році на базі харківських ремонтних авіамайстерень будувався по концесії німецькою фірмою «Юнкерс». Відтворено підприємство в серпні 1943 як завод № 135 Наркомавіапрому на старій базі в Харкові. Нині «Харківське державне авіаційне виробниче підприємство» (ХДАВП) – одна з провідних українських компаній в галузі авіаційної промисловості. 

«ХДАВП» – масштабне підприємство, яке спеціалізується на виробництві літаків, а також запасних частин до них. Крім цього, в компанії займаються технічним обслуговуванням літаків, надають послуги перенавчання льотного і технічного персоналу.

На сьогодні у високотехнологічних цехах ДП ХМЗ «ФЕД», ДП «ХАКБ» та ПАТ «ФЕД» постійно модернізують та оновлюють верстатний парк та розширюють номенклатуру продукції. 

Завдяки активній співпраці підприємств та керівництва області підприємства залучені до програми імпортозаміщення в рамках підписаного меморандуму між обласною адміністрацією та ДК «Укроборонпром», що дозволило завантажити їх замовленнями, забезпечити високі темпи зростання виробництва та середньої заробітної плати.

Кабінет міністрів України схвалив концепцію відродження українського авіабудування на період до 2022 року.

Так, метою реалізації цієї стратегії є стабільний розвиток авіабудівної галузі та створення умов для формування у 2022 році рентабельного та високотехнологічного виробництва авіаційної техніки, яка здатна забезпечити поступове зростання виробництва і продажу нових конкурентоспроможних моделей серійних, модернізованих пасажирських і транспортних літаків, вертольотів, літаків малої і безпілотної авіації.

Також наголошується, що стратегія відродження українського авіабудування передбачає оптимізацію і модернізацію виробництва літаків Ан, модернізацію і виробництво вертольотів Мі, імпортозаміщення комплектуючих з РФ, структурне реформування підприємств галузі авіабудування.

Передбачається, що у результаті реалізації Стратегії очікується розробка нових зразків транспортних літаків, вертольотів, безпілотних літальних апаратів, а також модернізація вже наявних моделей пасажирських і транспортних літаків і вертольотів.

У листопаді 2017 року американська компанія Oriole Capital Group вирішила інвестувати $150 млн у серійне виготовлення в Україні літаків Ан-74 на потужностях Харківського державного авіаційного виробничого підприємства.

До 1 січня 2025 року звільняється від оподаткування прибуток підприємств – суб’єктів літакобудування, що визначені відповідно
до норм статті 2 Закону України 
«Про розвиток літакобудівної промисловості»


Департамент економіки і міжнарожних відносин

Харківської обласної державної адміністрації